Esté Credit

TENGERI SZÁLLÍTÁS KÁLVÁRIÁJA 2021


2020-21. minden tekintetben emlékezetes lesz a világon mindenkinek. A Covid 19 járvány nem csak az emberek egészségét, de a gazdasági élet szereplőit is nagy mértékben akadályozza (a kevés “szerencsés” kivételével). Mivel a hőszivattyúink többsége hajón a távol keletről érkezik (Kína, Japán), bennünket is érint a tengeri szállítmányozásban kialakult gond.


telex.hu internetes portál részletesen beszámolt róla, mit okozott a tengeri szállítmányozásban a járvány, a politika, a hajózó társaságok profit éhsége, és még számtalan ok.

Ezek összessége érint mindenkit – bennünket is hátrányosan – hiszen a hőszivattyúk túnyomó része a távol keleten készül.

Japán Chofu hőszivattyú:

Japánban a Chofu inverteres levegő-víz hőszivattyú gyártásával és szállításával kevesebb a probléma, ennél a hőszivattyú típusnál inkább az elszabadult szállítmányozási árak, illetve a réz árának drasztikus emelkedése okozhat pánikot. Chofu hőszivattyú tehát van, és lesz is, csak az ára hónapról hónapra emelkedik.

Más a helyzet a kínai piacon.

Döntően gazdasági, de erősen politikai okok miatt Kínából Európába és Amerikába konténerekkel dugig töltött hajók indultak, de visszafelé üresen robogtak a hajók. Egy csomó tiltott áru nem mehetett kínába, és persze a profitra éhes hajózó társaságok egymást megelőzve akartak a kínai kikötőkbe jutni, és üresen gyorsabb a hajó 🙁

Ebből aztán konténer hiány, és persze alkatrész hiány keletkezett az ázsiai oldalon.

A Telex portálon talált cikk részletesen taglalja az okokat és az ebből következő negatív hatásokat. Érdemes a pontos tájékozódás miatt az írást elolvasni itt.

A bennünket érintő lényeg, hogy az egyébként 35 napos hajózási út jelenleg 73 nap! A szállítási ár pedig több mint az ötszöröse az egy évvel ezelőtti árnak. Tragikus, és rövid távon nem is várható konszolidáció.

Shenzhen kikötő, innen indulnak Magyarországra cégünkhöz a megrendelt hőszivattyúk:

Érdemes előre gondolkodni a hőszivattyús megrendeléseknél!


Scroll to Top