Dunavarsányban nem lettünk népszerűek...

HőszivattyúEz az oldal a Facebook-on létrehozott "rifeng / meeting hőszivattyú károsultak" oldal miatt jött létre, hogy ne csak az egyik fél által elmondottak alapján lehessen véleményt alkotni. Az itt leírtak a levelezéseink alapján lett összeállítva, és próbál objektív maradni. Nem mondjuk, hogy a hőszivattyú nem lehet hibás, de annak kiderítése csak megfelelően elkészített rendszerben lehetséges. 

Amennyiben jön reakció a bejegyzésre, akkor mint mindíg, feltesszük és itt lehet olvasni. Abból tanul mindenki!


 

A történet még 2017-ben januárjában kezdődött, ajánlatkéréssel.

Név: D.Zoltán
E-mail: .................@gmail.com
Fűtendő alapterület m2: 130
Belmagasság m: 2.7m
Falazat típusa, vastagsága: PTH30N+F
Hőszigetelés fajtája, vastagsága: Dryvit 10 cm
Nyílászárók típusa (fa, műanyag, réteg): Műanyag, 5 réteg
Fűtésrendszer típusa: radiátor, padlófűtés

Éves gázfogyasztás (ha van) mennyisége m3: Nincs
Radiátoros fűtésnél az előremenő és visszatérő víz hőmérséklete: ~56 -  ~40
Hány fokot kell a lakásban biztosítani: 22-23
A háztartás melegvíz igénye (liter/nap): Külön készitem
A lakás villamos áram ellátottsága (220 vagy 380 V): 410V, 3x20 A


 Elkészült az árajánlatunk:

Tisztelt DZoltán Úr!

Köszönjük ajánlatkérését.

Önnek a megadott adatok alapján a mellékletben szereplő előzetes ingyenes árajánlatot tesszük. Kérem vegye figyelembe, hogy a megadott gép teljesítmény kitűnő hőtartású házra van számolva! 
 
A hőszivattyút az előrendeléses árral költségeltük, szállítási ideje max. 6-8 hét. A legtöbb hőszivattyút raktárról is tudjuk szállítani, az ártöbblet az árlistánkban található:
https://www.rifeng-hoszivattyu.hu/hoszivattyu-arlista
 
Kérdés esetén örömmel állunk rendelkezésre. 

Önnek a megadott adatok alapján a következő ajánlatot tesszük: A lakást terv szerint 1 db MEETING MD50D  (18 kW) levegő-víz hőszivattyúval fűtjük, 1 db 1000 literes  puffertartályon keresztül.  A HMV-re inkább villany bojlert javaslunk (lényegesen olcsóbb a beruházási költsége).

Hőszivattyú típusa MEETING http://www.rifeng-hoszivattyu.hu/termekek/md40d-md50d-md60d

Hőszivattyú MD50D fűt nettó ár                                             887.000,- Ft    (Raktárról: 1.073.000,- Ft)  

Puffertartály 1000 liter  nettó ár:                                           335.000,- Ft  

„Inteligens” villanybojler átfolyó nettó ár:                                 97.000,- Ft

Kiegészítő munkák anyag és munkadíja: 350-500.000,-         .............,- Ft

Beüzemelés munkadíj nettó:                                                   80.000,- Ft

                                                                                       --------------------

                                                            Nettó összesen:  ..................,- Ft

Az árajánlat nem tartalmazza a hőszivattyú külső – belső egységeinek és a puffertartályok összekapcsolásáshoz szükséges segédanyagokat a hőszivattyú és a puffertárolók között, (csak tájékoztató árat tudunk mondani a helyszín ismerete hiányában).

A Meeting hőszivattyúk rendelkeznek az európai forgalmazáshoz szükséges CE certificattal. A hőszivattyú üzemeltetése Geo – vagy H tarifával további megtakarítást jelent Önnek.

Az árajánlat elfogadása esetén részletes megvalósítási rajzot és költségvetési kiírást biztosítunk. Kérdés esetén örömmel álunk rendelkezésére.

 Győr, 2017. 01. 15.

Sulyok Tibor


Kedves Tibor!
 
Köszönettel vettem az ajánlatot, sajnos közben egy közlekedési baleset, (bokatörés) hátráltat. 
Anyagi oldalon eléggé behatárolt fix keretünk van, ezért minden költségkímélő megoldás érdekel, jelen esetben az ajánlatban is szereplő MD50D. A puffer tárolóval már rendelkezünk, amely 1000l-s 2 hőcserélős. Csak fűtésre szeretnénk használni, a 12 KW elektromos kazánt szeretném kiváltani. Sajnos a pályázati feltételeknek nem felelünk meg, így csak saját erőre támaszkodhatunk.
Láttam az oldalon, egy pont ilyen használt hőszivattyút. Ezzel kapcsolatban lehet esetleg többet tudni, hogy miért csak két hónapot üzemelt? Ki adja a számlát? Ki adja a garanciát? Mivel nem tudjuk elszámolni ezért nekem megfelelne kedvező nettó értéken, számla nélkül.
üdvözlettel, DZoltán 2017.05.09.
Tisztelt DZoltán Úr!
Gyors gyógyulást kívánok
A használt gépről annyit kell tudni, hogy a tulajdonos tudomásunk szerint még nem lakik az épületben, de kiderült, feleslegesen nagy a gép, és egyel kisebbet rendelt helyette.
Kérem vele egyeztessen az árról. A garanciát mi vállaljuk, a gép kiváló állapotban van. Tulajdonos: ... 2017.05.10.
Kedves Sulyok Tibor!
Telefon beszélgetésünkre hivatkozva szeretném megrendelni, az MD50D hőszivattyút.
Kollégájával telefonon beszéltem, abban egyeztünk meg, hogy a megrendeléshez szükséges forrásokkal személyesen felkeresem, holnap de.-t.
Üdvözlettel, D.Zoltán. 2017.12.11.
Tisztelt D.Úr
Küldöm a proforma számlát, az MD50D nettó ára a kért kedvezménnyel 1 millió Ft + 27% ÁFA.
Itt néhány napon keresztül telefonos és e-mailes egyeztetés volt a hőszivattyús tarifáról, kinek a nevére kell a számla, hol lesz beépítve a hőszivattyú, és a lényeg: D.Úr építi be a hőszivattyút, mert egyébként is minden fűtőberendezést ő épített be, kezdve az elektromos kazántól a napkollektoron keresztül...
Elmondása szerint gondosan tanulmányozta a honlapunkat, több oldalt lementett, és annak alapján meg tudja építeni a hidraulikai rendszert.
A honlapon a házilagos kivitelezéshez a lehető legtöbb információt feltettük, pl:

Eljött a beüzemelés időpontja, (2018. január 27.) ekkor elkövettem egy súlyos hibát. 
Ahelyett, hogy meglátva a telepítés módját (az egyik legdurvább hiba az áramláskapcsoló hiánya, a szerelés kuszasága) ott hagytam volna az elkészült installációt, az emberségesebb megoldást választottam. Mivel D.Úr kórházba készült, az volt a kérése, hogy indítsam el a hőszivattyút, (hogy a "lányok ne fázzanak") és a kórház után kijavítja a hibákat.
 
A kórházi kezelés után a hiba kijavítására nem került sor, viszont a hőszivattyúban azonnal megrendült a bizalom, és azonnali cserét, többlet villamosenergia felhasználás miatti kétszeres kártérítést követelt a D. család.
Akkor is elmondtam, leírtam, hogy a Meeting hőszivattyú dupla hőcserélős rendszerében csak akkor adja át az elvárt fűtőteljesítményt, ha az elvárt tömegáram rendelkezésre áll.
D.Úr által megépített rendszer megfelelősségét a legegyszerűbb módon lehet megállapítani. Be kell építeni egy digitális áramlásmérőt (ami egyben a hőszivattyú védelmét is hivatott ellátni), és ha a kijelzőn 5 m3/óra mennyiséget lehet látni, akkor érdemes a hőszivattyúban keresni a hibát.
Ezt az áramláskapcsolót - álíítólag - beépítette D.Úr, de a kapott eredményeket nem küldte át (pedig rendkívül sok és több nyomdafestéket nem tűrő levelet is lrt). Ígéretünk szerint ha a megfelelő tömegáram rendelkezésre áll, akkor a hőszivattyú cseréjét elvégezzük.
 
Ez a mai napig nem történt meg, pedig egyszerűbb lenne ez a megoldás, mint tv-hez futni panaszkodni, facebook-os csoportot létrehozni. 
Úgy tűnik, nem ez a cél.
Az egyik utolsó levél néhány sora elárul(hat)ja, mi a vagdalkozás oka a D. család részéről:
 

"... A garanciális jogok, és Európai fogyasztói központ lehetőséget ad, amennyiben a forgalmazó nem javítja ki vagy cseréli ki a készüléket, az elálláson felül, egy megfelelő mértékű árleszállításra. Ennek mértékét 463.000.- forintban állapítjuk meg/tudunk elfogadni. Ennek megfizetése esetben a gép marad, és eltekintünk a forgalmazó további garanciális vagy szavatossági kötelezettségétől. A határidő ebben az esetben is a már előzőekben jelzett, 2018.02.28. 19 óra.
2018. 02. 27.
D.Zoltán"


Egy közel félmilliós összeg kifizetése után megfelelő a hőszivattyú???
Természetesen nem tudtuk elfogadni ezt a megoldást, mert ha a hőszivattyú esetleg hibás, akkor azt javítani vagy cserélni kötelességünk, ha a rendszer kiépítése a hibás, akkor meg azt kell kijavítani.


 

Néhány kép a szerelésről, és a beüzemeléskori - a hőszivattyúból kiolvasható - adatokról a Galériában:

 
 Kérdezhetik, miért nem lett a januári beüzemeléskor kiállítva a garancia füzet. Válasz megint a vevővel szembeni lojalitásban keresendő: ha az akkori állapotnak megfelelően töltöm ki a garancia füzetet, akkor a gyár nagy bizonyossággal eláll a garancia biztosításától. Mivel D.úr ígérte, hogy gyorsan javítja a feltárt hibákat, emiatt a garancia papírt a már kijavított rendszerről kívántam kiállítani. ST.
Több mint érdekes:
Alig telt el 20 másodperc, hogy hozzászóltam a Facebook-os bejegyzéshez, máris kéretlen tartalomként jelölték meg azt, és törölték. Nem furcsa??? 2018.03.08.
 kéretlen tartalom
A helyzet nem javult (2018.03.11), sőt.
Most már a beüzemelés is megkérdőjeleződött a D.család részéről. 
Márpedig a beüzemelés megtörtén, amit D.Úr az aláírásával is megerősített. Íme róla a dokumentum:
dunavarsány
Bár a fotó "fekszik, azonban az adatokból kiolvasható, hogy a gép folyamatosan melegítette az ezer literes tartályt, és egy óra alatt (külső hőmérséklet +2 - +4 C fok) 10 fokot emelt a hőmérsékletén!
Tehát a hőszivattyú jól működött, és be lett üzemelve - igaz ideiglenesen - az áramláskapcsoló hiánya miatt.
Az, hogy -10 - 15 C fokban már előjön a hidraulikai rendszer hibája, akkor nem látszott, viszont tény, mert D-ék úgy tűnik fáznak. 
Továbbra is várjuk a rendszer kivitelezőjétől az áramláskapcsoló kijelzőjének adatait, és ha az megfelelő, akkor kideríthető, hogy hibás, vagy sem a hőszivattyú.
Sulyok Tibor